Het vertrek en de eerste dag 04/05-10-2018

5 oktober 2018 - Paramaribo, Suriname

04-10-2018

Om 05:30 vertrokken we met twee auto's richting Schiphol airport. Na een voorspoedige reis van 1,5 uur kwamen we aan. Hier zaten Silke en Marjolein met hun families al op ons te wachten. Nadat we onze koffers hebben afgegeven hebben we nog even koffie gedronken en toen was het tijd voor het afscheid.

Afscheid nemen voor 4 maanden.. Dat is niet niks. Vooral het moment dat je net iedereen niet meer ziet is erg zwaar. Gelukkig hadden we al snel afleiding door de douane waar mijn tas er uit werd gehaald. Na een snelle drugstest op mijn tas konden we weer door.

En dan.. boarden! In een erg groot vliegtuig met in totaal tien stoelen naast elkaar en twee gangpaden vertrokken we uiteindelijk na 15 minuutjes vertraging van de Nederlandse bodem.

Onderweg kregen we enkele lekkere maaltijden en voor mijn gevoel duurde de reis maar een uurtje of 4. Uiteindelijk kwamen we om 15:30 uur lokale tijd aan in Paramaribo. Vanaf het moment dat we het vliegtuig uitstapten, voelde het als een föhn die op de warmste stand op je lichaam staat. WAT WARM!

Gelukkig was het binnen lekker koel want we moesten zeker een uur in de rij wachten bij de douane en vervolgens meer dan een uur op onze koffers bij de bagageband. De verhalen van de mensen om ons heen over dat er een kar met koffers was vergeten in Nederland maakten ons niet bepaald rustiger. Maar uiteindelijk kwamen daar dan echt onze koffers.

Vervolgens konden we met de taxi richting het appartement. Dit was ook nog wel een rit van een uur, maar dat was niet erg, want: wat een mooie omgeving!

Na vijf minuten rijden stopte de taxi chauffeur bij een supermarktje en kwam hij terug met vier ijskoude Heineken (ook voor zichzelf).

Na een uur kwamen we dan eindelijk aan bij het appartement. Hier werden we warm ontvangen door de huisbaas 'Lucien'. Hij had al simkaarten voor ons klaar gelegd en papaja voor ons klaar gemaakt.

De kamers zien er prima uit. Er staan twee bedden, een bureautje, een kast en een koelkast in en we hebben ieders een kleine badkamer met WC en douche. De airco op de kamers werkt goed. Deze kan op 25 graden zijn en dan is het nog lekker koel vergeleken met buiten (Een airco op 25 graden?!).

Verder hebben we een gezamenlijke woonkamer en keuken buiten. Hier lopen regelmatig Gekko's rond en ook vliegen er kolibries. Daarnaast hebben we een klein mini zwembadje en een hangmat (heerlijk!)

Nadat we onze tassen in de kamers hebben gezet, kregen we van Lucien een rondleiding met de auto door de stad. Het was al donker en er was al goed te zien dat er hier veel uitgaansgelegenheden zijn. Lucien gaf ons alle drie 200 SRD (23 euro) om naar de supermarkt te gaan voor de eerste benodigdheden. We besloten hiervoor onder anderen noedels en bier te kopen voor het avondeten (jaja, schijf van 5). Voor het ontbijt hebben we ook inkopen gedaan en vervolgens zijn we weer terug gegaan naar het appartement.

Nadat we hebben gegeten en geproost zijn we rond 22:00 uur naar bed gegaan.. Ik sliep binnen een minuut.

05-10-2018

Voor vandaag hadden we afgesproken om om 09:00 uur te gaan ontbijten, maar ik werd om 04:00 uur wakker van de hitte. Ik had namelijk bedacht om 'snachts de airco uit te doen (niet zo slim). Uiteindelijk kon ik gelukkig nog even slapen tot 07:00 uur (12:00 uur Nederlandse tijd).

Vervolgens heb ik samen met Marjolein heel wat uit de keuken afgewassen omdat het best vies was. Daarna lekker ontbeten en contact proberen op te nemen met mijn stage (dit is tot nu toe nog niet geluk).

Dat was het tot nu toe, ik hou jullie op de hoogte!

Groetjesss

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilco Nijhof:
    5 oktober 2018
    :) Leuk.. Hahaha.. Dat je eruit gepikt bent voor de drugstest komt vast door mij. Hahaha.. Heb ik ook altijd.. Ze hebben ons vast samen gezien op Schiphol. lol.
    kolibries uit de hand voeren is heel leuk om te doen.. :) (suikerwater in en flesje/potje)
    Oh.. En vergeet die schijf van vijf.. ;) Klopt toch geen ruk van.. <3 Benieuwd naar nog meer leuke verhalen. <3
  2. Renate:
    5 oktober 2018
    Leuk verhaal om te lezen Lindey! Kijk weer uit naar jullie volgende belevenissen haha.
    Geniet ervan en pas op elkaar! 💋
  3. Tessa Twilhaar:
    5 oktober 2018
    Wat super fijn dat jullie goed aan gekomen zijn en dat het jullie bevalt ook fijn dat jullie zo zijn ontvangen ik lees met plezier jullie blog fijn dat jullie dat doen doe rustig aan met elkaar en een fijne stage met elkaar toegewenst liefs ik x
  4. Natasia:
    5 oktober 2018
    Klinkt goed Meis... en fijn ook dat je goed voor de hygiëne zorgt👍😅
  5. Erna:
    5 oktober 2018
    Geweldig om je zo te volgen. Zie het allemaal zo voor me. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Tot gauw...
  6. Truus:
    5 oktober 2018
    Fijn dat jullie veilig zijn overgekomen. Veel plezier en werkervaring.
  7. Angelique:
    5 oktober 2018
    Klinkt goed Lindey, fijn dat je een goede vlucht hebt gehad. Tja het het gaat allemaal anders dan hier. Maakt niet uit. Mooie belevenissen. Heel leuk om je zo te volgen. Have fun, liefs 😘
  8. Inge van Braam:
    6 oktober 2018
    Super leuk om te lezen. Enne wel een beetje warmte elke dag in koffer stoppen voor de terugreis. Hebben we hier volgend jaar ook weer een lekkere zomer 😛